נתקלתי היום בבוקר בכתבה הזו – "10 מאכלים שישאירו אתכם רעבים". נקרא, למה לא?..

אבל עוד לפני שנכנסתי, תיאמתי ציפיות. עשרת המאכלים, שלושת הדברים שאתם צריכים, חמש טעויות שאתם עושים, עשרים הטיפים הכי טובים. תמיד המספרים ה*#%*%** האלו. אם זה לא מספר "יפה", אז זה לא נכון? כמות הדברים הלא מעניינים שדוחפים בכתבות האלו, שקולה לכמות העטיפות ששמים על כל מוצר אלקטרוני. חסר תועלת, אבל נותן נפח ונראה יפה. הערות באדום הן דלות-שומן.

1. ממתיקים מלאכותיים

אמנם הם גורמים לטעם להיות מתוק, אבל ממתיקים מטעים את הגוף שמחכה לפרץ אנרגיה שאמור לנבוע מסוכר, וכך נוצר הרעב. האמת, שכנראה נכון.

2. דגנים מסוכרים לילדים

העיקרון פה זהה לסעיף הקודם. מדובר בעלייה מטורפת ברמת הסוכר, אבל כך גם הירידה. ומה קורה כשרמת הסוכר בדם יורדת? אתם רעבים. רגע, לא הבנתי. לפני שניה אמרתם שנותנים לגוף הרגשה של הולך להגיע סוכר, ואז מדכאים אותו בלי שנותנים סוכר, וזה יוצר רעב. אבל במקרה הזה, כן נותנים סוכר. אז איך זה "זהה לסעיף הקודם"?

3. מיץ פירות וירקות

רובנו מאמינים שהמיץ הוא בריא עבורנו. אבל במהלך הכנת המיץ, מוציאים ממנו את הסיבים התזונתיים שבפירות והירקות, שהם אחראים על תחושת השובע. כך שבסופו של דבר אתם שותים מים ממותקים, ואת ההסבר לכך כבר קיבלתם. לא יותר קל להגיד שסוכר מעלה את האינסולין, ובירידת סוכר, הגוף מרגיש רעב?

4. לחם לבן

בדיוק כמו מאפים אחרים שעשויים מקמח לבן, הלחם מעלה את רמת האינסולין בדם שלך, הוא מתעכל מהר מאוד, מעלה את רמת האינדקס הגליקמי ומשאיר אתכם רעבים ורוצים לאכול שוב. אהמ-אהמ. אז גם קמח לבן מעלה גם כן את האינסולין, סבבה. אבל כבר אמרתו כבר. למה רק לחם? כמו שנאמר בסעיף הקודם – פחמימות פשוטות ללא סיבים תזונתיים, אי אפשר להכליל? לא יותר קל לתת את רשימת הרכיבים עם האינדקס הגליקמי הכי גבוה? מה עם אורז? תפו"א? תירס? פירות ללא סיבים?

5. פיצה

גם אם תזמינו פיצה משפחתית גדולה במיוחד, זמן לא רב אחרי שתסיימו, תישארו רעבים. למה זה קורה? הפיצה מכילה את אותם מוצרים מזיקים כמו קמח לבן, גבינה מעובדת, שמן וחומרים משמרים שאמנם משפיעים על בלוטות הטעם, אבל מעלים במהירות את רמת הסוכר בדם – ואז כשהיא יורדת, הרעב מופיע. רגע, קמח לבן, דיברתם על זה לפני שניה? גבינה לא חייבת להיות מעובדת, אבל היא חייבת להיות שמנה. אבל כנראה שזה לא מפריע לאף אחד. אגב, סתם בשביל הכיף, אני יכול לרפרנס עכשיו בקלות לכמה מחקרים שאומרים שפיצה היא אחד הג'אנקפודים היותר מומלצים.

6. צ'יפס מטוגן

זה אחד המאכלים שנראה לנו שישביעו אותנו במהירות. אבל אם נעצור רגע ונחשוב, בעצם מדובר בתפוחי אדמה – פחמימות פשוטות, שהגוף שלנו מעכל במהירות. רמת האינסולין עולה במהירות, אבל יורדת במהירות רבה אפילו יותר, מה שמשאיר אותנו רעבים וחסרי אנרגיה. טוב שאמרתם פחמימות פשוטות (שוב), אבל לא הזכרתם מילה על טונות השמן שמצפות אותו. באמת מצאתם את האשם האמיתי.

בנוסף, אחרי שאכלנו צ'יפס, אנחנו רוצים לאכול משהו בעל רמת סוכר גבוהה, מה שיגרום לנו להיכנס למעגל של רעב ואכילה לא בריאה. אמרתם כבר – אינסולין, ירידת סוכר, רצון לאזן. חפרתם. די כבר.

7. עוגות

מי יכול לעמוד בפיתוי של עוגות ועוגיות שנראים כאילו הם מזמינים אותנו לאכול אותן באופן אישי? וההסבר חוזר על עצמו גם כאן. הסוכר מפתה, אך מותיר אצלנו רעבים ועייפים מהר מאוד. וואו. קמח לבן וסוכר? לא אמרתם את זה כבר?

8. מונוסודיום גלוטומט

מאכלים מעובדים רבים מכילים מונוסודיום גלוטומט, כמו למשל: קופסאות שימורים, מרקים בשקית ועוד. מחקר ספרדי מצא כי אכילת מאכלים המכילים מונוסודיום גלוטומט מגבירים ב-40% את התאבון ועלולים להיות אחד הגורמים מאחורי מגפת ההשמנה במדינות רבות במערב. האמת, שאין לי שמץ. אז אני לא אשמיץ. בינתיים.

9. פסטה מקמח לבן

איזו כמות של פסטה תספיק לכם כדי לשבוע? העניין הוא שאם תתמלאו בפחמימות פשוטות הלבלב יתחיל לייצר יותר אינסולין. וכאמור, יותר מדי אינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם – ואז אתם רעבים. וואלה. מזמן לא דיברנו על פחמימות פשוטות, ואינסולין. נחנקנו כבר YNET, נחנקנו.

10. אלכוהול

כל מי ששתה קצת  בחיים יודע ששתיית אלכוהול גורמת לך ל"מאנצ'יס" – חשק לאכול משהו. ולא סתם. מחקר שפורסם בנושא הקשר בין אלכוהול ורעב, מגלה כי מספיקות 3 מנות של אלכוהול כדי להוריד את רמת ההורמון הלפטין בדם – הורמון שתפקידו לייצב את תחושת הרעב – ב-30%. וללא קשר, אלכוהול זו פחמימה פשוטה פשוטה פשוטה, שסוכר עשוי להיראות כמו גברת פלפלת לידו.

אז הנה – היו חייבים לספור עד 10. לא יכלו למשל לכתוב:

1) פחמימות פשוטות – קמח לבן, סוכר, אורז, תפו"א, פירות מסוימים, וכו'.

2) שמן – חס וחלילה, למה שמישהו יגיד את זה. השכנים בטח מסתכלים.

3) מלח – קיימת לא מעט בדברים ברשימה לעיל (לחם, פיצה, פסטה, צ'יפס…), ומשום מה התעלמו ממנו. מלח גורם לנו לרצות עוד. אפשר לדכא אותו בשתיית מים מרובה, אבל לרוב אנחנו פשוט לא עושים את זה. אז ככה מאכלים מלוחים/מלוחים מדיי ממכרים אתכם.

ואפילו יצא 3, מספר יפה כזה!

אבל, האמת שאני מבין. כי כשרות נווה כנראה קראה את הכתבה הזו מאתר אחר, לא הסתדר לה לתרגם 11 דברים שגורמים לכם לאכול יותר. כי 11, וואלה, חרא של מספר. אז בואו נשנה קצת, ונעתיק את השאר. פיקס! אז הנה, לפחות אני נותן קרדיט לרות נווה, על הכתבה הלא הכי שקראתי בזמן האחרון.