הפוסט הזה, עוסק דווקא בשומן. (דווקא דווקא דווקא)

בעוד אני מחנך ומטפח למיגור מסיבי של השומן מחיינו, זה לאו דווקא כי אנחנו לא צריכים אותו. נהפוכו, הוא חיוני מאוד לתפקוד של חלק ממערכות הגוף (אולי שווה פוסט בפני עצמו). אבל, גם אם נתמקד בצריכת אוכל דל-שומן, ה"דל" בפני עצמו מגיע עם כמויות שומן שהן לרוב מספקות את כל צרכי הגוף.

אבל לעיתים, ייתכן שלא. וגם אם כן, עדיין לעיתים, רצוי להגניב שקד אחד או שניים (שימו לב לכמויות), להוסיף כפית שמן לסלט (שימו לב לכמויות), לערבב כפית טחינה בחומוס הביתי (שימו לב לכמויות), או למרוח כפית חמאת בוטנים על הפרוסה (שימו לב לכמויות).

אגב, שימו לב לכמויות.

אז, טריק קטן וגאוני שראיתי לאחרונה. כל אוהבי הכימיה (או סתם אלו שאוהבים את "שובר שורות"), וודאי יודעים ששמן נוטה לפעפע מעלה, או במקרה של אוכל, לרוב לצוף על פני השטח. אגב, בגלל זה המציאו את הדבר הבא:

כי גם לעציצים שלכם מגיע דל שומן

אז בחלק ממקרים, אפשר להסיר את השומן על פני השטח. אגב, זה הרבה יותר קל כשהוא קר ומתחיל להתמצק (במיוחד שומן רווי) – תעיפו מבט על מרק עוף, או צלי בקר, או אפילו בשר בולונז, יום אחרי שהם היו במקרר.

בחלק מהמקרים, כמו בתמונה לעיל, קצת פחות קל, ולכן יש משפכים מיוחדים שיעזרו לכם.

אבל, לחילופין, לא תמיד יש גישה לחלק התחתון של הכלי. למשל…

7290000112237

טראפלס-חמאת-בוטנים3

בפוסט זה לא נעשה שימוש אמיתי במוצרים, ואף אחד לא נפגע מהשומן המוצג

אז קודם כל, כולנו מכירים את תהליך הערבוב המסיבי שצריך לעשות כשפותחים קופסה כזו. במיוחד בטחינה, אבל גם בחמאת בוטנים שעמדה כמה חודשים טובים (בחמאת בוטנים יש פחות שומן). במידה ולא, קיבלתם שליכטה יפה של שמן שומשום/בוטנים טהור ישר עם הכפית הראשונה שלקחתם (שימו לב לכמויות). מי שלא ערבב, גם ייהנה מחומר דמוי בטון כשיגיע לתחתית הקופסה (אבל עם נגיעות שומשום/בוטנים, וזה עדיין מזין, למי שאוהב בטון).

אני אישית, אוהב פשוט לשפוך את השמן שהצטבר מעל לקופסה אחרת, ככה שיש לי שמן שומשום/בוטנים/שקדים, שאני יכול להשתמש בו בבישולים אחרים. זה בד"כ לא הרבה, אבל גם 100 מ"ל שמן מתוך 500 גרם מוצר – לא בטל בשישים. שימו לב, שהמרקם הסופי של כל המוצר יהיה שונה אחרי זה, פשוט כי – הוא פחות שומני.

למי שמעדיף את המרקם המלא, ואין לו כוח לערבב כל פעם, יש את האופציה הבאה:

image

כן, את המוצר הזה לא תמצאו במדפים, אבל אתם יכולים להכין אותו בבית די בקלות, אם תסתפקו בקריאת התווית הפוך – פשוט להפוך את הקופסה. השמן עדיין יפעפע למעלה, אבל כשתהפכו את הקופסא בשביל ממש להשתמש במה שבפנים, יהיה הרבה יותר קל לערבב. או לחילופין, החלק שיהיה באותו רגע למעלה, גם יהיה פחות שומני, ודי מוכן לשימוש.

רק קחו בחשבון, שמה שאתם אוספים בסופר כנראה שכב כמה שבועות טובים (אם לא יותר) במחסנים כלשהם (או של היצרן, או של הספק), ולהפוך את הקופסא ליומיים אחרי שקניתם את המוצר לא יעשה את העבודה, אז… במידה ואתם לא מתכוונים להמתין כמה שבועות/חודשים על השימוש, פשוט שווה לפתוח כשקונים, לתת כמה סיבובים ראשוניים טובים, ואז לסגור, ולהפוך עד השימוש.

זהו בגדול. אגב, לא ציינתי את זה ,אבל שימו לב לכמויות!