צ’יפס צ’יפס צ’יפס. אם יש משהו שאני לא ממש מתגעגע אליו, זה צ’יפס. זה לא שזה לא היה לי טעים, אבל במגוון הויתורים דלי השומן, לא חושב שצ’יפס מגיע אפילו ל-20 הראשונים. אבל… פוטטו צ’יפס, לעומת זאת… גם לא מגיעים ל-20 הראשונים. ולמרות זאת, עדיין אפשר להכין אותם בצורה יחסית סבירה, בלי לוותר על הטעם.

 

קילו תפוחי אדמה (רצוי עם קליפה אדומה)

4 כפיות שמן זית

כפית מלח

שוטפים היטב את תפוחי האדמה. קוצצים לקוביות בינוניות (קטן מדיי – יהפכו להיות רכות, גדול מדיי – נראה לי שפשוט צריך יותר זמן בתנור). אפשר לקלוף אותם לפני, אבל לא חובה. שמים בסיר, ומכסים אותם במים קרים. מביאים לרתיחה, ואז מורידים את האש לבינונית, ומשאירים אותם ככה בערך 4-5 דקות (רק שהקצוות יתחילו להיות רכים).

מסננים, מעבירים לכלי שאפשר לאטום, ומוסיפים את השמן והמלח. סוגרים את הכלי, ומנערים את הכלי היטב, עד שכל החתיכות קיבלו את המנה שלהן בשמן ובמלח. אגב, אם רוצים עשבי תיבול – אפשר להוסיף גם.

משם, מעבירים לתבנית ומסדרים את כל הקוביות בשכבה אחת. לתנור, למשך 35-40 דקות (חום בינוני – בינוני/גבוה), רצוי להפוך אותם כל 15 דקות.

וזהו, בכבוד. עכשיו גם אפשר לתבל אותם בצ’ילי מתוק/חריף, ואז באמת יש לכם מנת פוטטו כמו שצריך.

 

חשבון? קילו תפו”א עם 20 גרם שומן זה בערך 2% שומן, אבל… מצד שני, תפו”א גם מאבדים חלק מהנוזלים בזמן האפיה. מצד שלישי, גם לא כל השומן בסופו של דבר נדבק לתפוחי האדמה. מצד רביעי – תגידו תודה שיש אלטרנטיבה שהיא לא 30% שומן, ותפסיקו להיות קטנוניים :).