2 כוסות קמח [203, 38, 5]

כף אבקת אפיה

1/4 כפית מלח

כפית סוכר [5, 0, 0]

2/3 כוס מים

כף שמן זית כתית ‘סופר דופר’ מעולה [0, 0, 15] (או במילים אחרות, חומציות 0.5%)

 

מחממים תנור ל-200 מעלות. אם יש תבנית חרס (או לבנה) שאפשר לשים עליה תבנית לפיצה שלנו, עדיף להכניס אותה להתחמם עכשיו.

מערבבים את כל היבשים ומנפים למיקסר עם וו לישה. מתחילים בלישה איטית, ומוסיפים את המים לאט. מעבירים ללישה מהירה, ומוסיפים לאט את שמן הזית. כשהבצק מתאחד, מעבירים לקערה ומכסים. מחכים לתפיחה כ-15 דקות. (במקום חמים)

מרדדים לגודל רצוי, ו…זהו. הרי לכם בצק לפיצה. רוטב עגבנית – כרצונכם, גבינה – כרצונכם (כל עוד היא גבנ”צ 9% ומטה, או בולגרית 5% ומטה, או… הבנתם את הכוונה), תוספות – עליכם, ועשבי תיבול – גם ככה הם נטולי קלוריות :).

אופים כ-18-20 דקות בתנור (תלוי בעובי).

לרגישים בריאותית – אם מישהו רוצה לעשות מקמח מלא, אז יש להוריד 2 כפות מהכמות לעיל. אבל אני ממליץ שלפחות חצי יהיה קמח לבן (ואז כוס קמח לבן, ועוד כוס קמח מינוס כף קמח מלא)

ערך קלורי – 208 גרם פחמימה, 38 גרם חלבון, 20 גרם שומן. מה שאומר שכל סלייס (של הבצק בלבד!!!) הוא 145 קלוריות, עם 2.5 גרם שומן. ואם זה רק הבצק, תחשבו לבד כמה יוצא לכם סלייס של פיצה רגילה, ותשקיעו ברוטב עגבניות נורמלי ותוספות חלבוניות ולא שומניות :).