לא יודע למה, אבל בימים כאלו, גם לא צריך סיבות או הבנה לגבי הרבה דברים. דברים פשוט קורים, ולא שואלים שאלות. וגם עצם זה שבעודי שומע שירי זכרון/דכאון, קמתי וחיטטתי במזווה השימורים שלי (אין ממש דבר כזה, אבל אני אוהב להגיד ‘מזווה’) – גם על זה לא שואלים למה. זה פשוט קרה. ופשוט נתקלתי בלא מעט קופסאות חומוס משומר, שדרשו ניפוי.  במיוחד כי הייתי חייב מקום להכניס קופסאות שימורים חדשות.

אז חיפשתי וחיפשתי, יגעתי ויגעתי, ואז מצאתי ומצאתי. לביבות חומוס ברוטב יוגורט. נשמע מזוויע, אבל לאור מספר כשלונות שנחל המטבח נטול השומן שלי בשבוע שעבר, אמרתי – זה בטח יהיה רצף לא רע, וככה גם יתפנה לי יותר מקום ב’מזווה’ (…)

אז ככה:

1 קופסת שימורי חומוס [46, 23, 5.5]

2 ביצים [1, 12, 10]

2 שיני שום כתושות [2, 0, 0]

3 כפות קמח תופח [18, 2.5, 0]

2 קוביות ג’ינג’ר של דורות

כפית שמן (לא זית, בחיאת) [0, 0, 5]

1 כפית מלח

1 כפית גראם מסאלה (אה, כן, זה הודי)

1 כפית כמון (נו, באמת! זה הודי!)

(במקור גם יש כף של עלי כוסברה, וחצי פלפל חריף קצוץ דק – אני ויתרתי על הראשון, והוספתי קצת אבקת צ’ילי במקום השני)

לרוטב: (פשוט מערבבים הכל יחד)

1 גביע יוגורט דל”ש (אני השתמשתי ב-0%) [7.5, 11.5, 0]

1 שן שום כתושה [1, 0, 0]

1 כף מיץ לימון [1, 0, 0]

חופן עשבי תיבול (אני מעדיף עירית. אל תתפתו לבזיליקום וטימין ופלצנות שלא מתאימה להודים)

 

מסננים את החומוס מהנוזלים, וטוחנים במעבד מזון עד לתערובת חלקה. מוסיפים את השאר וממשיכים לטחון עד לקבלת מחית חלקה.

את הלביבות “מטגנים” בדיוק כמו במתכון המוסב של לביבות הבטטה, מה שמוסיף למעשה כלום קלוריות ושמן ללביבות האלו. מקבלים בערך 15 לביבות (תלוי בגודל), שמזכירות במרקם קצת לחמניות פסחיות, אבל בטעם התבלינים די דומיננטיים. מה שכן, עם היוגורט, זה מנצח.

סה”כ : 77 גרם פחמימה, 49 גרם חלבון, 20 גרם שומן. בערך 45 קלוריות ללביבה (עם היוגורט), עם 1.3 גרם שומן כל אחת.

אז כן, במתכון (המוסב בלבד) של אורנה ואלה אין שומן, כי אין שם ביצים, ואין שם קטניות, וגם אין שמן. אבל זו אלטרנטיבה לא רעה בכלל, אם נמאס מלביבות נדושות. ואם לוקחים בחשבון שיש כמות יפה של חלבון שם… אז זה שווה כל ביס…

יאללה. תהנו, ותזכרו שעוד יומיים, ליד המנגל, במקום להרביץ ניגוב עם הפיתה בקונטיינר של חומוס מעובד… אולי אפשר לגוון קצת :)