והסיבות שמורות עימנו. או עימי. או שלא. תגלו בקרוב.

כנראה ש-3 חודשים בארץ גורמים לך לחשוב על מה אתה צריך לקנות בנסיעה הבאה שלך. שבמקרה מתרחשת מחר. בכל מקרה, לאור הפוסט שהילל ושיבח חלק מן המוצרים שאפשר למצוא בגולה, הגיע הזמן גם להזהיר אתכם מפני אלו שחבל שתכלו את זמנכם, כספכם, ובלוטות טעמכם, בשביל לעשות להם ייבוא אישי לארץ. אל תנסו, ותהנו.

* Mike’s Lite Hard Lemonade 

יש סמירנוף. ויש סמירנוף אייס. ויש גם סמירנוף אייס לייט (בחו”ל). ומי שטעם אותו, בדרך כלל מרגיש התעלות רוחנית כזו, שגורמת לך לשאול את עצמך שאלות קיומיות. כמו למשל – מי החרא שגרם לי לשתות את הזבל הזה. אבל למזלנו, יש גם אלטרנטיבה. למייק יש לימונדות חזקות, וגם חזקות יותר, שהן טעימות בפני עצמן. אבל בניגוד לסמירנוף לייט… ללימונדה הקלה שלו, אין טעם לוואי. לא קל למצוא אותה, אבל שווה את המאמץ. למעט הוודקה-זירו שלי, זה כנראה קוקטייל הוודקה הדיאטתי הכי שווה :).

אז למה לא, בעצם? נניח שלא איכפת לכם לשרוף את המשקל שלכם במזוודה על 6 בקבוקי זכוכית ועוד 2 ליטר נוזלים. ונניח שאתם מעדיפים לנצל את מכסת האלכוהול במכס על זה, ולא על ליקר או וויסקי איכותי. נגיד. השמועות מספרות על נסיעת עבודה שהיתה למישהו פעם, לרוטרדם, בה נחשף לבירות מקומיות מעולות, והחליט לעשות ל-2 שישיות שלהן עליה לארץ – הייניקן extra hard, ו-hoogarden במהדורה מיוחדת. פינה מקום במזוודה, עטף, שימר, בדק. הגיע לארץ, חצה את המכס בבטחה, וברגע שהגיע הביתה ופתח את המזוודה – מצא את רוב הבקבוקים בריאים ושלמים. אבל במקרה הזה, רוב לא מספיק, והוא נאלץ לבלות את הסופ”ש שלו בכביסות חוזרות ונשנות של בגדי הבירה החדשים שלו, וצחצוח הגון (חוזר ונשנה) של המזוודה של הבוס שלי. כלומר, שלו.

635985068228

* Rothbury Farms Fat Free Croutons 

כמה פשוט, כמה בריא. למצוא ללחם, כזה שכבר לא כיף לא כיף לאכול ככה סתם, שימוש ייחודי, שעוד יגרום לאנשים להרוס לחם טרי בשביל לקבל אותן תוצאות. תהרגו אותי איך לאורך השנים, זה הפך להיות משהו שמן כ”כ. כולה קוביות טוסט? אז אם אין בכל זאת כוח להכין בבית, תמיד אפשר לקפוץ לוולמרט ולקנות בדולר אחד (לפחות זה מה שאני עשיתי) חבילה של קרוטונים מתובלים שתחסוך מכם את הטרחה של הקלייה בבית למשך שבוע. בסלט, במרק, ואפילו סתם בתור נשנוש ליד הטלוויזיה. בלי טיפת שומן.

אז למה לא? כי זה דבר אחד לאכול את זה טרי טעים ופריך ישר מהשקית, אבל קצת פחות סבבה לאכול פירורי לחם אחרי ביקור בתחתית המטוס.

fatfree

* Smucker's Sugar Free Preserves 

אין ספק, כשריבה מורכבת בעיקר מסוכר, וגם קונפיטורה מורכבת בעיקר מסוכר (אמנם הרוב הוא סוכר של הפרי, אבל עדיין), וגם שימורי פרי הם עדיין בעיקר סוכר (שכולו מהפרי) – אז זה אמנם טעים, ואולי קצת יותר בריא מסוכר מעובד, אבל לא תמיד כיף מחשבתית לדחוף 4 כפיות סוכר לגוף על גבי פרוסת לחם.

אז מי שהתוודע לריבות-לייט שיש בארץ, מן הסתם ישמח לשמוע שיש אלטרנטיבה בארה”ב – ללא מעט סוגים, ועם הפחתה משמעותית בכמות הסוכר. מאוד משמעותית – נטולי סוכר. אם בכף ריבה רגילה יש בערך 50 קלוריות, אז בשימורים האלו – יש 10. ש-0 מתוכן נובעות מסוכר, כי אין ממש סוכר במוצר הזה.

אז למי שממש מודע, ומי שממש סוכרתי – מאחל לחייל בהצלחה. זה אמנם המוצר הכי מוצלח מבחינת תזונתית – כי לא חתכו בחצי את הקלוריות, אלא ב-80%, וזה אומר הרבה יותר סיבים תזונתיים בשביל שבכלל יחזיקו את המרקם של המים (וגם הרבה יותר ממתיק). אבל עבור מי שעדיין זוכר מה הטעם של סוכר – אני חושב שעדיין יש גבול למה בלוטות הטעם יכולות לעבור.

Image 4

* Hershey's Syrup Lite / Sugar Free 

זה סירופ. כמה כבר קשה להוציא מזה סוכר? אם שוקו אפשר להכין בלי סוכר (כמו שראיתם כאן), אז זה בסה”כ לדחוף את האבקה הזו למשהו סירופי, לא? מים עם הרבה סיבים וחומרים מתחלבנציטים?

אז זהו, שבמרקם – זה אחלה. בטעם – הייתי אומר פחות, אבל לאור העובדה שכל גרסת לייט של סירופ השוקולד מקבלת ציון קרוב ל-0, אז, זה לא סתם פחות. אני לא טכנולוג מזון, אבל עדיין קטונתי מלהבין איך המרקם בסדר, אבל אי אפשר להלביש עליו טעם נורמלי, כמו של שוקו דל שומן/נטול סוכר. אבל כנראה שיש הסבר טוב לזה, כי לא רק Hershey’s, אלא כל מי שמייצר סירופ כזה מביא תוצאה דומה. אם במקרה קניתם בטעות, הדבר הכי מוצלח שתוכלו לעשות עם זה, זה דווקא שוקו – כי לשם אפשר עוד להוסיף סוכר ולחפות על טעם הלוואי.

Hersheys-Sugar-Free-Chocolate-Syrup-17_5oz

* Walden Farms’ Calorie Free

נטול סוכר – שמענו. נטול שומן – שמענו גם שמענו. דל קלוריות – גם קורה. אבל נטול קלוריות… המממ… בואו נחשוב. מים. מוגזים דיאט. אההה… זהו. באמת שזהו. אלא אם אתם אוכלים סוכרזית להנאתכם. אבל, ב-Walden Farms התעלו על עצמם, וייאמר לזכותם שהם הצליחו ליצור מבחר לא קטן של רטבים וסירופים, ללא קלוריות. בכלל. 0. עגול כזה. אני לא רוצה לחשוב על כמות הכימיקלים שיש שם (האמת שלא צריכה להיות כזו גדולה, פשוט צריכים להיות מספיק יצירתיים עם חומרי הטעם), אבל – הם פשוט עשו את זה. סירופים, מיונז, ממרח בוטנים, ריבות, רטבים לסלט, מטבלים, רטבי ברביקיו, קטשופ, רטבים לפסטה – הכל עם 0 קלוריות.

ואני קצת מתלבט לגבי מה לומר על המוצר הזה, שזכה דווקא לשבת בפוסט הזה, ולא במקביל שלו. כי לא כזה טריביאלי ליצור מוצר נטול קלוריות, אז האכזבה צריכה להיות ביחס לציפיות. אבל מתוך 2 מוצרים שניסיתי (ואגב, זה לא כזה זול, מגיע עד 6$ למוצר, תלוי במוצר, בואו נגיד שלא נפלתי מהרצפה, והם עדיין שוכבים במקרר שלי (גם לא נראה לי שלדבר הזה שעשוי מ-99% מים יש פג תוקף). זה לא שהם מגעילים וגרועים, ובואו נגיד שאני עדיין מעדיף לבזבז 0 קלוריות על רוטב Bleu Cheese מאשר על ה-300 קלוריות השומניות של הרוטב האמיתי, אבל גם לא הייתי מרגיש חסרון על, לו הייתי נשאר בלי רוטב בכלל. כזה הגיע למטבלים וממרחים – פה כבר הדעה כבר יותר מגובשת. לממרחים היה מרקם מאוד מגובש של מים מיוצבים כימית, וטעם מאוד מגובש של אותם מייצבים כימיים. לא להתקרב. מצד שני, יש עדיין איזה 30 מוצרים אחרים שלא ניסיתי. אז בואו נגיד שעד שנמצא את המוצר המיוחל מתוך זה,  קבלו אזהרת מסע עצבנית…

wf2

* Fat Free Sugar Free Instant Pudding

דילמה לא קטנה. אינסנט פודינג – זה בעיקר קורנפלור וסוכר, עם קצת צבעים וטעם. אז גם ככה זה נטול שומן. כשמוציאים לזה את הסוכר ושמים ממתיק, עדיין משאירים כמות לא קטנה קורנפלור, שתזונתית הוא לא רחוק מהסוכר. מצד שני, כמות הטעמים הלא קטנה שיש ל-Jell-O תמיד עושה חשק לנסות (עוגת גבינה, פיסטוק, פאדג’… לא שווה?). אז לצורך העניין, למי שיש תמציות טעם בבית, רצוי שכבר ייקח קורנפלור, יוסיף ממתיק, וירתיח 5 דקות את הפודינג שלו על האש, ושלום על ישראל. לא שהדולר שהמוצר הזה עולה עושה כזה הבדל, אבל… בפעם האחרונה שהבאתי את זה לארץ גיליתי שה-2 כפיות שיש בתוך השקית תופסות נפח לא קטן עם האריזה שלהם. כשמכפילים את זה ב-10, זה בכלל בעייתי. במיוחד כשיש אלטרנטיבה ביתית לזה. אז אתם יודעים מה, אחרי שהם ישנו את האריזה, יהיה על מה לדבר…

אגב, מוצר נוסף שלגביו אין דילמה בכלל, והוא שייך בערך לאותה קבוצה, הוא הג’לי. עכשיו, ג’לי דיאט דווקא יש בארץ (רק תות), ואני לא מבין איך אין יותר ממנו. כי בסופו של דבר, ג’לטין וסוכר… תמיד אפשר להכין גם בבית, אבל כמה מכם באמת אוהבים להתעסק עם ג’לטין?… אגב, 12 הטעמים של הג’לי שיש ל-Jell-O הם מבחר יפה גם כן, ובניגוד לפודינג, לא משאירים כמעט קלוריות בקינוח (בערך 10 קלוריות למנת ג’לי או משהו כזה).

jellopuddingnofatnosugar

* Arctic Zero

אין לי מושג למה לקח לי כל כך הרבה זמן לגלות אותם, במיוחד כשזו כזו מציאה. המיני-באקט (בגודל של פיינט) של Arctic Zero נגלה לעיניי כשהוא מתחבא בין שאר פרוזן יוגורטים בריאים במדפים של Whole Foods Market. ישב לו שם בדד, בטעמים ספורים, וחיכה שמישהו יתייחס אליו, ויסתכל על הערכים התזונתיים שלו, רק בשביל להאמין. באופן די דומה ל-Walden Farms, יש פה איזה כובע(ון) שצריך להוריד. החבר’ה האלו הצליחו לעשות מעין גלידה ב-150 קלוריות לכל הפיינט. שזה בערך 450 מ”ל. למה “מעין” גלידה? כי אם הקלוריות לא מספיקות, הגלידה הזו עשויה לא מחלב ולא מתחליפיו, אלא פשוט מ… מי גבינה. כן, אותם חלבונים חמדמדים שאנשים עושים אתם עצמם נהנים לנשנש בסוף אימון. בריאות במיני-באקט. מי היה מאמין שמישהו יבוא ויעתיק את הרעיון המהולל שלי לעשות גלידה משייק חלבון, מי???

אז למה לא? כלומר, אם אוכלים מנה נורמלית, של חצי כוס, מדובר ב-37 קלוריות בלבד. אז קודם כל, רק 3.5 גרם מתוכם הם חלבון, אבל השאר – סוכרים. משום מה – הם מתגאים שהם מכינים את הגלידה מ”סוכר קנים אמיתי”! באמת מדהים. אבל העניין האמיתי הוא, שבניגוד לפרוזן של האגן דאז, בו קונים פיינט בשביל מנה, וגומרים את הפיינט – פה קונים את הפיינט בשביל הפיינט, וגומרים מנה. ניסיתי 2 טעמים שונים בשביל רק לוודא, ו… לא. במיוחד כשאני יודע ששייק חלבון במכונת גלידה בבית טעים יותר. ‘צטערת. אז רק אם אתם ממש בקרייבינג מטורף, וצריכים אלטרנטיבה כאן ועכשיו – לכו על זה. אם לא – תקפצו אליי, אני אכין אחת יותר טעימה Smile.

arctic0

* Diet Mountain Dew and Monster Energy Lo-Carb

טוב, אני לא אתחכם יותר מדיי. לא אחת ולא אחתיים שקלתי להביא שישיית Diet Mountain Dew לארץ הקודש, אבל מאותן סיבות שאני לא אעשה עלייה ל-2 ליטר בירה (ראו למעלה), עם הקניות שאני צריך לסחוב לאחרים, כנ”ל גם במקרים שלהלן. אבל עדיין – Mountain Dew היכרתי לראשונה ב-2003 באיזה מחנה קיץ שהשתתפתי בו, ושתיתי אותו ללא היכר (ולא בגרסת דיאט בימים ההם), עד שמישהי סיפרה לי שזה גורם לאימפוטנציה. לקח לי 7 שנים להתגבר על הטראומה, אבל בסוף גם זה קרה (ולא, לא האימפוטנציה). אז ברוב הנסיעות שלי לניכר, התפריט היומי שלי מורכב בעיקר מהמשקה המהולל הזה, בליווי Beef Jerkey (שהצליח להיכנס לרשימה הטובה).

Monster Engergy הוא הרד-בול האמריקאי המוביל לדעתי. זה אותו שטיק, אבל מה אומר – הטעם קולע לי יותר. בא ב- 5 או 6 גרסאות, ש-2 מהן הן דיאטטיות. Zero – נטול קלוריות, ו-Lo Carb שמכיל 10 קלוריות של סוכרים בכוס משקה (אגב, לידיעתכם, גם הדיאט רד-בול/XL/בלו מכילים קלוריות, בגלל הנגיעה הקרמלית – 3 קלוריות ל-100 מ”ל). אז שיהיה. בשביל 20 קלוריות לחצי ליטר, אפשר להתפשר גם על Lo Carb…

diet-mountain-dew-1MonsterLoCarbCan