יש אנשים חוצפנים שמחפשים את הדברים ההזויים האלו באתר שלי. אז כל הכבוד להם על האתגר שהם מציבים לי! כן יירבו :).

הייתי יכול לכתוב "רוטב לבן דל-שומן”. אבל אני לא רוצה, מה תעשו לי. קצת קשה להאשים אותי, כי “רוטב לבן” נשמע קצת פחות טוב. מצד שני, רוטב “שמנת” הוא מן הסתם עשוי משמנת, ולה אין אף זכר במתכון הזה. אמממ… “רוטב חלב” גם לא נשמע משהו. אבל למי איכפת, העיקר הטעם, לא?

Low_fat-White-Sauce

אין לי כוונה להתחרות ברטבי שמנת, אבל אני כן יכול להתחרות בדברים אחרים. למעשה, מדובר ברביכה יחסית דלילה, על בסיס חלב ולא על בסיס חמאה.

5 כפות קמח לבן (בערך 45 גרם) [32, 6, 0.8]

2 כוסות חלב דל”ש [25, 15, 5]

חצי כוס ציר מרק עוף [2.5, 0.5, 0.5]

2 כפות בצל קצוץ דק [2, 0, 0]

חצי כוס יין לבן יבש [24, 0, 0]

כפית אבקת מרק (כן! אבקת מרק! מה תעשו לי?? נה!) [2, 0.3, 0.3]

מנפים את הקמח לחלב ומערבבים עד לאיחוד. מבשלים את ציר העוף ואת הבצלים במחבת, עד שכמעט כל הנוזלים מתאדים. מוסיפים את תערובת החלב למחבת ובוחשים עד שהרוטב מתחיל להסמיך. מוסיפים את היין ואת אבקת המרק, ממליחים ומפלפלים כרצונכם.

אם רוצים, אפשר להוסיף קצת עמק לייט, לכסות, ולבשל 2-3 דקות נוספות עד שהגבינה נמסה.

87.5 גרם פחמימה (האמת שקצת פחות עם האלכוהול שמתאדה בבישול), 22 גרם חלבון, 6.5 גרם שומן. קצת קשה לי להגיד כמה % שומן זה משאיר בסוף, כי הכל תלוי בדרגת הסמיכות, אבל כל עוד נשאר לכם יותר מ-300 מ”ל רוטב (ואמור להישאר), אתם בתחום הדל שומן. וזה עוד לפני שהוספתם את הפסטה למשחק :). סה”כ קצת פחות מ-500 קלוריות לכל המתכון. (לא כולל תוספות הגבנצ)

הכמות הזו אמורה להספיק לחבילת פסטה סטנדרטית (500 גרם), רק קחו בחשבון שהיא לא תקרב אתכם אל התקף הלב הבא, אז יכול להיות שתצטרכו להכין אותה כמה פעמים יותר בחיים שלכם.

אגב, מי שרוצה את הגרסה לעצלנים –

מנפים 2 כפות קמח לבן בכוס חלב דל שומן ומערבבים עד לאיחוד מרגש. מחממים על אש גבוהה עד לרתיחה, מורידים לחום בינוני עד למרקם הרצוי. מלח פלפל – עליכם. מי שרוצה, יכול להוסיף עמק לייט 9% או גבינה מותכת 7% אחרי הרתיחה. מכפילים בהתאם לכמות שרוצים.