פסח. שוב פעם. טוב, נו, לא עכשיו, אבל בעקרון – מתישהו פסח. שוב פעם.

שזה סוג של ייסור. חלקנו הלכנו 40 שנה במדבר, וחלקנו צמנו במשך שבוע. חג נטילות הגלוטן. מה שמשאיר לרוב האנשים ששומרים כשרות פסח (ןעוד ללא קטניות) זה לטחון שומן. אפילו המצה (שמשום מה כולם מפחדים ממנה – מה קרה? פי 2 קלוריות מלחם? מישהו פעם שם לב שהיא גדולה פי 4 מפרוסת לחם?), לא יכולה לנחם. ערימת הפחמימות הזו – נועדה למשהו אחר. היא לא מנחמת כמו פרוסת לחם טובה. היא סה”כ… מצע. או שנותנים לה לסחוב איזה ממרח, או שמנצלים אותה לטיגון הרסני שלפחות יסחוב איזה טעם עליה.

טיגון – out. ממרחים – let’s see. שוקולד לא, מרגרינה לא, חמאה לא, כבד קצוץ לא (אולי כן? בפעם אחרת), סלט ביצים לא, גבינה (כן, בטח, נראה אתכם סוחבים משהו חלבי לשולחן החג) – גם לא. בקיצור… רגע. סלט ביצים… הדבר הזה עם כל המיונז והחלמונים… אבל מה אם אפשר היה להרוס אותו ולהשכיח כל טעם אלוהי שאמא שלי הנהיגה בבלוטות הטעם שלי במשך עשרות שנים?

יפ. יש מטרה. קדימה.

8 ביצים קשות, מתוכן נזרוק 6 חלמונים** [3, 34, 9.5]

חצי כוס סלרי קצוץ [1.5, 0.5, 0] (זה בערך 2.5 ‘ענפים’)

1/3 כוס בצל ירוק קצוץ [2.5, 0, 0] (בערך 2 בצלים)

1/3 כוס פלפל אדום קצוץ [3, 0.5, 0] (בערך 1/3 פלפל גדול, או חצי פלפל בינוני)

2 כפות מיונס/מיוקל/כמויונז [5, 0, 1.5]

2 כפות לבן [2, 2, 2]

כפית חרדל דיז’ון [0.5, 0, 0.5]

 

הכמות לעיל מסתכמת בערך לחצי קילו של סלט וזה בערך 5-6 מנות יפות של סלט. במקרה הזה יש במתכון [17.5, 37, 13.5]. מה שאומר – 2.7% שומן. קלוריות למנה (נגיד 100 גרם) – 56. בהשוואה לסלט רגיל – בערך 1/3 מהקלוריות, ו-1/5 מהשומן. בהשוואה לסלט קנוי – 1/5 מהקלוריות, 1/10 מהשומן.

אז במקרה הזה אגב, במיוחד אם אתם לא סוציומטיים ובאמת מתכוונים להאכיל אנשים אחרים את זה, הייתי מתפשר ושם מיונז לייט  (וולא ה-5%), ואפילו שמנת חמוצה 9% במקום לבן. זה בערך פי 2.5 בשומן, וזה עדיין הרבה יותר בריא מכל סלט ביצים אחר.

 

** אגב, אם מישהו רוצה לעשות משהו עם השאריות חלמונים, אז… אפשר להעביר אותן לאוכלוסיות הרב-שו לטובת סלט ביצים אמיתי, או סלט טונה, או להיות מאוד לא פוליטיקלי קורקט, ולהשתמש בזה למשהו אחר. (יפי נפש, לא מומלץ לכם לראות)