שוב ושוב ושוב. תפסיקו לשאול, אני אפסיק לענות. יש עסק?

* מה עושים עם חצי ליטר חלב?

בעיקר, אבל בעיקר, שותים אותו. ובעיקר בעיקר, לפני אימון. או אחריו. או תמיד. נכון שיש טרנד מגניב כזה נגד מוצרי חלב, ונכון שייקחו עוד לא מעט שנים עד שהויכוח על הבריאות של חלב יסתיים. לכאן או לכאן. אז מי שרגיש ללקטוז, תנחומיי. אבל מי שלא – שיתפנק. אני לא נוהג לבשל עם חלב, אלא לצרוך אותו ישירות (ולא מעט). יש בו חלבון ופחמימות ביחס מעולה (שמאפשר ספיגה של החלבון בגוף), הפחמימות נחשבות אמנם בתור סוכרים, אבל האינדקס הגליקמי של חלב הוא עדיין יחסית נמוך, גם עם ה-1% שומן אפשר לספוג סידן בגוף (ויש לי עוד דבר או שניים להגיב למייל הזה של ד”ר קרסו שמסתובב אני לא יודע כמה זמן). בקיצור, חלב דל, הוא משקה בריאות. רוצים יותר מזה? סבבה – תשכחו מרד-בול. תוסיפו 2 כפות שוקולית (או קקאו איכותי וסוכר) לחצי ליטר הזה, וקבלואת משקה האנרגיה החדש.

* חמאת בוטנים צריך לשמור בקירור?

באופן עקרוני – כן. אמנם תכולת השומן הגבוהה שומרת עליה באופן יחסי יותר זמן מאשר דברים אחרים, אבל, מכיוון שלא מחסלים אותה גם בשבוע, זה כנראה יותר בעייתי. אבל – זה נוגע רק לחמאת בוטנים טבעית, כזו שהכנתם בבית במו ידיכם. מה שאתם קונים בסופר (שששש… אל תספרו לאף אחד) – מכיל בד”כ חומרים משמרים. אז כמו ששוקולד השחר לא מתקלקל במזווה, גם חמאת בוטנים כנראה שלא תתקלקל. אבל מכיוון שגם באלו שהן מופחתות שומן יש עדיין איזה 40%… מעולם לא יצא לי לבדוק :)

* מתכון ללייקעך

אחח… לייקעך לייקעך. איפה הימים האלו. המעדן הזה בסוף ארוחה צבאית שגורם לך להתפלל שתגיע הביתה כבר. הקינוח האגדי בסוף ארוחה פולנית שמזכיר לך שאנחנו כאן בשביל לסבול. הצ’ופר האולטימטיבי בסוף יום כיפור שגורם לך לחשוב פעמיים אם היה שווה לשבור את הצום. כן, לייקעך לייקעך. אז שלא יעבדו עליכם. לייקעך אמיתי – לא אמור להיות אוורירי ונעים  וקליל. הוא אמור להיות יבש, ומחניק. בגלל זה הוא לייקעך. תשכחו מזה – לייקעך עם חצי כוס שמן, זה לא לייקעך, זו עוגה. והיא עוד עלולה לצאת טעימה. הישמרו לכם. עם זאת, רצה הגורל, והצלחתי פעם בטעות להוציא תחת ידיי לייקעך. אכיל. מי היה מאמין. נסו ותהנו (מתכון מספר 2).