אפשר לקרוא לזה גלידה. אפשר לקרוא לזה יוגורט. אבל אמא לימדה אותנו שזה לא יפה לשקר. טוב, נו, אולי רק קצת.

מה שהופך גלידה באמת לאטרקטיבית, עזבו אתכם מטעמים – זה המרקם. עם סוכר אפשר לשחק וגם עם כל התמציות והטעמים האפשריים, אבל מה שבאמת הופך גלידת שמנת לגלידה הכי טעימה שיש, זה המרקם. השמנוניות, החלקלקות, הרציפות, הסמיכות. את כל אי אפשר להשיג בקלות, וזו גם הסיבה שכל גלידה שתנסו לעשות בלי שמנת, או בלי כמות מספקת של חלמונים, לא תתקרב בכלל למרקם של גלידה טובה.

אז נכון, יש גלידות דיאט לא רעות (למשל, הדיאט של נסטלה, כשהיא לא קפואה, היא באמת באמת לא רעה), וגם יש פרוזן יוגורטים, אבל בחיאת – זה לא גלידה. אבל, רצה הגורל (או הטבע), ועזר לנו קצת. זה אמנם לא כזה נגיש, אבל מסתבר ששרבט/סורבה יכול להיות די קרוב לגלידה. זה אמנם ממש לא גורף, אבל אם משתמשים בבננה – זה דווקא כן עובד. לא רע. באמת. אז יאללה, תכינו את הדף והנייר, כי זה הולך להיות מסובך, וארוך.

מצרכים :

בננה (27, 0, 0)

זהו? רשמתם? בטוח שלא פספסתם? יופי.

לוקחים בננה – בשלה (לא קשה, לא “עם דבש”), מקלפים, וחותכים לעיגולים (בערך 1 ס”מ?). מכסים ומכניסים למקפיא לפחות לשעה (רצוי יותר). את העיגולים הקשים (!) מכניסים לפוד פרוססור הכי טוב שאתם יכולים למצוא במטבח שלכם (כי בטח יש לכם מבחר של מלא), ומתחילים לעבד. זה לא יהיה פשוט, ותצטרכו לעצור כל כמה שניות בהתחלה בשביל לוודא שהכל מפורססר כמו שצריך, אבל אחרי שהטמפרטורה של הבננות תחל לרדת, אתם תראו שיהיה הרבה יותר קל לערבל. ייקח כמה דקות, אבל מתישהו – תקבלו תערובת אחידה, קשה, ו… גלידתית.

ערכים תזונתיים זה קצת מסובך במתכון הזה, אז אני אחסוך את זה מכם. אפשר בשלב הזה אגב להוסיף 2 כפיות של טעמים, אבל הכמות הזו צריכה להיות סמיכה למדיי, אחרת היא תהרוס את המרקם של הגלידה. מה למשל? אמממ.. דבש, חמאת בוטנים (מה שאגב יהפוך את זה ללא דל שומן בעליל), ריבת חלב, מחית פירות. למעט החמאת בוטנים, כאמור, עדיין הגלידה הזו תהיה 99% פחמימות. ומעולה לפני אימון :).