1) חלווה זה משמין? באופן עקרוני אני לא אוהב את השאלה “זה משמין”, פשוט כי השמנה לא נגרמת רק מצריכת מזון, אלא עם שילוב של אורח חיים. עבור מישהו שמגרבץ כל היום במיטה בלי לזוז, גם חסה עלולה להשמין. ועבור רוכבי אופניים תחרותיים, גם לגימת בקבוק שמן זית לא בטוח שתשפיע. אבל אחרי שסיימתי עם הקטנוניות… חלווה היא שמנה. באופן עקרוני, חלווה עשויה מטחינה בתוספת סוכר.

2) רוטב עגבניות דל שומן – כ”כ שימושי, שפשוט היה טפשי לא להשתמש בו עד עכשיו. יטופל!

3) ושוב – מקולקל.

מישהו טען שחלב מקולקל זה בעצם לבן. אז… לא. אמנם החומציות של חלב מקולקל מתקרבת לחומציות של לבן, אבל עדיין, מבנה החלבונים מול הלקטוז בשני המוצרים שונה, מה שהופך את הלבן להרבה יותר מוצק מאשר לבן. אז אולי אם רוצים להחליף את זה בזה במתכון מסוים, זה אפשרי, אבל עדיין מתכון עם חלב יהיה יותר מימי. ולגבי יוגורט מקולקל – אמממ… לא חושב שבחיים שלי נתקלתי ביוגורט מקולקל. כולם מגיעים עם פג תוקף של לפחות חודש, וגם כשנסעתי לחו”ל וחזרתי שבועיים אחרי הפג-תוקף, לא היה שום הבדל בטעם או במרקם (אני מדבר על מעדן יוגורט טבעי, לא יודע לגבי משקאות). אבל למי שכן נתקל… אפשר להפוך בקלות יוגורט לשמנת חמוצה “קלה” (יחסית). לוקחים קערה, עליה שמים מסננת, עליה מגבת דקה (או חיתול, או בד גבינה), ולתוכה שופכים את היוגורט החמוץ. מכסים, ושמים במקרר (!) ללילה. בבוקר שמים את המוצקים בקערה, ומערבבים ביחד עם קצת קצת מיץ לימון (נגיד כפית לכל חצי ליטר יוגורט שהתחלנו איתו). מערבבים עד לאחידות ומוסיפים כל פעם כפית מים חמים עד שמגיעים למרקם רצוי. מקררים לפחות שעתיים לפני שמגישים/משתמשים.