יש אתגר אחד שעדיין לא הצלחתי להתמודד איתו – פורים. בחנוכה אפשר לאפות לביבות, לאפות סופגניות, בפסח אפשר להימנע גם מטיגון מצות, ויש חלופות גם לקוקוס ולבוטנים, בט”ו בשבט לא חסרים משמשים תמרים ושזיפים שיחליפו את השקדים, האגוזים והבוטנים, אבל בפורים… מה לעשות. או אוזני המן או פרג. האחרון מכיל 40% שומן, והראשון הן עוגיות מאוד פריכות שמילא היו מכילות רק פרג, אבל הוא לרוב מעורבב עם חמאה.

אז עד לפני כמה ימים חשבתי שזהו, אין אלטרנטיבה. הכי טוב שאפשר למצוא זה אוזני המן לסוכרתיים, מה שלרוב רק מעלה את אחוז השומן היחסי. אפשר להסתפק במליות תמרים, ריבה, ואפילו שוקולד כבר עדיף, כי כפי שאמרתי, מלית פרג היא 1/3 פרג, 1/3 חמאה, 1/3 סוכר, אבל אז… הופיעה רותי קינן עם המתכון הזה, והפיחה בי תקווה לפורים שמח ודל-שומן :). מליות, כאמור, לא חסר, אז… יאללה לעבודה :). אגב, הגיבורים ביניכים מוזמנים לנסות את המתכון הבא, שהוא קצת יותר יומרני להיות דומה למקור, אז איחלתי לחיילים האמיצים בהצלחה.

אבל אם בפורים עסקינו, ומדברים על מצוות עד-דלא-ידע (המבורכת)… מקווה שתעזרו בטבלה הבאה. מזכיר שאלכוהול זה לא שומן, אבל הוא הופך לשומן עוד יותר מהר מסוכר (אלא אם תרקדו בטירוף לשרוף אותו…).

בירות:

כל הבירות הרגילות (עד 6.5%) מכילות בין 35-43 קלוריות ל-100 מ”ל. בירה לייט (איכסה) – בערך 30 קלוריות ל-100 מ”ל (באמת שווה את זה?). תכפילו ב-5 לחצי ליטר שאתם שותים, או ב-3.3 אם אתם כוסיות ;).

יינות:
יינות (גם מבעבעים) מכילים 73-84 קלוריות ל-100 מ"ל,ומנה ממוצעת מכילה 120 קלוריות. (אגב, אם כבר, אז עדיף אדום, מבחינה בריאותית ולא קלורית) יין מתוק (יין קידוש) מכיל בערך פי 2 מזה.

ורמוטים:

112 קלוריות ל-100 מ"ל. מנה ממוצעת 170 קלוריות.

ליקרים:

על בסיס שמנת (אייריש קרים, פינה קולדה, דולי’ז) – 262 קלוריות ל-100 מ”ל. 160 קלוריות למנה. (55% מהקלוריות הן משומן)
האחרים (דרמבוי, גרנד מרינייר, פרנו, קואנטרו, ליקרים בטעמים) – 220-280 קלוריות ל-100 מ"ל. שוט מכיל 150-170 קלוריות.

משקאות חריפים:
קוניאק, ברנדי, רום, וודקה, ערק – 280 קלוריות ל-100 מ"ל. שוט מכיל 170 קלוריות (כמו בליקר חזק, רק שפה קלוריות הסוכר מתחלפות בקלוריות אלכוהול).

וויסקי, ג'ין, טקילה – 300-330 קלוריות ל-100 מ"ל. שוט מכיל 180-200 קלוריות.

(אגב, כל הנ”ל במשקאות החריפים תלוי במידת הזיקוק. ככל שהאלכוהול יהיה יותר איכותי, כמות הקלוריות שלו תהיה יותר גבוהה)

 

רוצים עוד? (הכל במנות של פאבים קמצנים יחסית- 120-160 מ”ל)

וודקה רד-בול : 250 קלוריות (לכו על דיאט רד-בול).

מרגריטה : 150 קלוריות.

מרטיני (אמיתי) : 140 קלוריות.

מנהטן : 165 קלוריות.

דקירי : 150 קלוריות. (או לצורך העניין – כל שייק על בסיס וודקה/רום)

משקאות הסאור למיניהם : 160 קלוריות.

 

 

חג שמח !!!