לא שלא התכוונתי לשים מתכון לזה כאן מתישהו, אבל… כמות הפעמים שחיפשו את זה כאן (כנראה בגלל המתכון הזה), זירזה את הבאות. אז הנה, הקינוח הים תיכוני האולטימטיבי, בגרסה דלת-שומן.

אגב, יש כמה אסכולות לגבי השימוש בנוזלים. הבסיס הוא באמת חלב, אבל אלה שמשקיעים, שמים שמנת. אלה שמתקמצנים, מחליפים חלק מהחלב במים. אז למרות שאני משתמש בד”כ בחלב דל-שומן (רק מתוך נוחות), יש אפשרות לשחק. בעקרון, אם אני רוצה ליטר משקה, עם פחות מ-20 גרם שומן, אני יכול להשתמש בחלב 2%, או למשל בחצי ליטר חלב 1%, 100 מ”ל שמנת 10%, והשאר מים. או למשל, חצי ליטר חלב 3% וחצי ליטר חלב 1%. כולם יביאו לי איזשהו נוזל עם 2% שומן, אבל לא בהכרח באותו טעם. את הנסיונות האלו עדיין לא עשיתי, אבל אני מאמין שאם כמות המוצקים במתכון היא מקסימלית (כמות הפחמימות+חלבון+שומן בגרמים), אז גם הטעם. (ואז כל מהילה במים, פשוט מפחיתה מהטעם הסופי)

אז מה הבסיס?

על כל כוס חלב, כף מחוקה קורנפלור, 2 כפיות סוכר, חצי כפית מי ורדים/זוהר (או טיפה של אסנס על 2 כוסות). כל השאר – זה קישוטים. בד”כ לא ממש דלי שומן, אבל אני לא תמיד מסתכל :P… קוקוס (משמין),פיסטוקים קצוצים (משמין), אגזוים/שקדים קצוצים (משמין אבל בריא), סילאן (שרובו הוא סוכר), סירופ פטל (שהוא רק סוכר), קינמון (זה בחינם, עליי), שערות חלווה (משמין, ו… נגיד בריא), או בקיצור – הבנתם את הקטע.

איך מכינים? מרתיחים את כל החלב עם הסוכר/ממתיק, חוץ מאשר חצי כוס בה מערבבים היטב את הקורנפלור. כשהחלב מתחיל לרתוח, מורידים את האש ומוסיפים את תערובת הקורנפלור. ממשיכים לבחוש (אלא אם רוצים שזה יישרף, למי שאוהב את הארומה), ומוסיפים גם את התמצית. כשמסמיך למידה הרצויה, מעבירים לכוסות ומקשטים ע”פ רמות היצירתיות שמאפיינות את היום.

ערכים תזונתיים – בהנחה שמשתמשים בחלב חצי חצי (חצי 1% וחצי 3%, או שנפרסם את יטבתה ונגיד 2%), אז הקינוח הזה יכיל 2% שומן (בחישוב של מ”ל, ולא של גרמים), וכל כוס מלאה (250 מ”ל, למרות שמגישים בד”כ רק חצי כמות…) תכיל 195 קלוריות. עם חלב 1% זה יירד ל-170, ושימוש בממתיק יוריד עוד 40 קלוריות. שווה, לא?