רק מקבץ קטן של טיפים נוספים לגבי מה אפשר לעשות במיקרו שלכם. ודווקא כאן, זה בהכרח לא קשור למאכלים דלי-שומן, אבל עדיין שימושיים:

  • מיצים – מחממים פרי הדר ל-10 שניות לפני שסוחטים אותו, ותגדילו את הכמות שאפשר להוציא ממנו בסחיטה ידנית.
  • פירות יבשים – אם רוצים “לנפח” אותם קצת, אפשר להתיז עליהם קצת מים, לכסות באופן הרמטי, ולחמם ל-30 שניות.
  • רסק תפוחים – קילו תפוחים ייהפך לעיסתי תוך 12-14 דקות במיקרו (גלענו אותם לפני). אחרי עבודה קצרה בפוד פרוססור, יהיה לכם רסק טבעי, וללא תוספת סוכר (ואפשר להשאיר עם הקליפה).
  • ייבוש עשבי תיבול – מפזרים חופן של עשבים על מגבת נייר, ומפעילים את המיקרו בין דקה לשתיים. אפשר להמשיך לעוד 30 שניות אם לא מספיק.
  • קילוף בצל/שום – בצל יתקלף בקלות אחרי דקה במיקרו, חופן שיני שום יפלו מהקליפה אחרי 30 שניות.
  • סנפרוסט בבית? – אם רוצים להקפיא ירקות/קטניות, הכינו אותם בצורה הרצויה, הוסיפו מעט מים, כסו, והפעילו את המיקרו ל-4 דקות (לכל קילו ירק). ערבבו, והמשיכו לעוד 4 דקות. הוציאו, שפכו את המים המנוקזים, והעבירו את הירקות לקערה עם מי קרח. משם – לפריזר.
  • קליה של זרעים/פירות יבשים – התיזו מעט שמן על הצלחת, פזרו את הקורבנות וחממו למשך 3-5 דקות (תלוי בכמות, וגם בסוג הזרע/פרי). קחו בחשבון שהם ימשיכו להתכהות אחרי שיתקררו.
  • דבש קרוש – כל עוד הצנצנת היא חסינה למיקרו, ואין עליה מדבקה עם שאריות מתכת, 15 שניות יכולות לסדר לכם דבש נוזלי (יכול להיות שצריך יותר, תלוי בכמות).
  • להכין פירורי לחם – רסקו בפוד פרוססור שאריות לחם, או חתכו לקוביות (בשביל קרוטונים). בין 75-105 שניות לכל כוס של פירורים “לחים”.
  • בייגלה/קרקרים “לא טריים” (ועוד אי אילו חטיפים שאינם דלי-שומן כמו תפוצ’יפס וביסלי…) – דקה במיקרו ללא כיסוי אמורה לסדר את זה.
  • ואחרי כל הבלאגן שעשיתם – חממו קערת מים עם 2 כפות מיץ לימון למשך 5 דקות, בשביל לנטרל ריחות.