אז דיללתי את מאגר האורז המלא בבית שלי. אבל עדיין לא מצאתי פיתרון לדגן המחמד החדש שרכשתי בבוקר.  ואם זה לא היה מספיק, גם נראה היה שיש לי יותר מדיי אוכל גם ככה שכבר הכנתי, מה שרק העיק על כל ההחלטה. עד שמצאתי מה לעשות עם האורז הזה – קינוח!
נכון, זה קצת בכיוון של דייסה, אבל לאור חיבתי הגדולה לשילוב של שיבולת שועל, קמח תירס ושאר מיני דגנים עם חלב, אמרתי – ניתן גם לזה צ'אנס. המקור הוא (שוב) של איילת לטוביץ', שזכתה ל-2 נקודות זכות, אחרי שנים של כוסות שמן וחמאה שמצאתי במאכלים שלה. אני מאמין שבמקור מקור, גם בתבשיל הזה יש חמאה, אבל דווקא כאן, לא הורדתי טיפת שומן מהמתכון…
לאורז:
כוס אורז (150, 12.5, 1)
1/2 כוס מים
2 ליטר חלב 1% (100, 60, 20)
לסירופ:
1/4 כוס מים
קורט זעפרן / חצי כפית קינמון (או זה או זה, תלוי בטעם שרוצים)
1/4 כוס סוכר + 1/4 כוס תחליף (50, 0, 0)
האורז – שמים את האורז וכוס מים בסיר, ומביאים לרתיחה. מערבבים קלות. מחלישים את הלהבה לבינונית, ויוצקים חצי ליטר חלב. מערבבים בלי הספקה עד שהחלב נספג באורז. חוזרים על הפעולה עם יתרת החלב, עד שהאורז מבושל, ונותר רק מעט חלב בסיר. יוצקים את האורז לצלחות הגשה.
סירופ – מרתיחים 1/2 כוס מים בסיר קטן, מוסיפים את הזעפרן/קינמון ומערבבים עד שהצבע נהיה אחיד. שמים את המים בסיר יחד עם הסוכר והתחליף, עד שכל הסוכר נמס. מצננים, ומגישים ליד האורז.
מי שרוצה, יכול לוותר על הסירופ, ופשוט להמתיק את האורז ישירות (ואז אפשר אגב רק ממתיק, אבל רצוי שלא). בסירופ אפשר גם לוותר על הסוכר ולהשתמש רק בממתיק, אבל זה פשוט יהיה במרקם מים, ולא ממש סירופ.

האורז – 250 גרם פחמימה, 72.5 גרם חלבון, 21 גרם שומן, וכ-1400 קלוריות.
הסירופ – נטול שומן, אבל 200 קלוריות לכל הסירופ. (כל כף סירופ בערך 25 קלוריות)