ככל יום שישי, קמתי עם הנץ החמה, ניקיתי, הברקתי, בישלתי, הלכתי לחדר כושר, חזרתי, עזרתי לשכנה עם הקניות, והספקתי להגיע לסופר לפני הלחץ ב-9 לפנות בוקר.

נו טוב, אולי זה לא הסיפור בדיוק, אבל זה בערך. לפחות הקטע של הסופר. והיום, כשצעדתי בביטחה (ובריצה, לפני שהזקנים יסתערו על מחלקת הבשר ויעמידו אותי שם 45 דקות ל-2 שניצלים) בכניסה, הופיע מולי מגדל של אורז. שבאופן עקרוני אין לי שום דבר נגדו, רק שביום-יום אני לרוב פוגש אותו בצורות שקצת פחות מוצאות חן בעיניי. מה שכן התחוור לי באותו רגע, זה שמזה שנים לא קניתי למעשה אורז רגיל. אורז מלא, אורז בר, אורז ארוך, ושאר מיני אורז שבעלי עדן טבע מרקט מימנו איזו חופשה או שתיים בקריביים רק מהצריכה שלי. אבל אורז פשוט כזה? פשוט לא זכרתי.

בוש ונכלם, אספתי אל חיקי אורז תאילנדי (עוד יותר בוש ונכלם הייתי שלא ידעתי את ההבדלים בין פרסי, בסמטי, פלא, תאילנדי ושאר ניואנסים – הוא פשוט היה מולי). לא שידעתי איך נסתדר, אבל אמרתי לעצמי – כמה קשה זה כבר יהיה למצוא לזה מתכון?

הגעתי הביתה, פרקתי, התיישבתי מול המרשתת, וחיפשתי מתכון. הראשון שקפץ לי לעין היה מקסים, מעניין, קליל, א.. ב.. ל… כמובן שהכיל גם אורז מלא :). אז אם זה לא אלוהים שהכווין אותי חזרה לחיק הסיבים התזונתיים… כנראה שזה סתם היה פוקס ;). אבל עם פוקסים לא מתווכחים. (מתכון של איילת לטוביץ')

1 כוס אורז מלא (148, 13, 1)

1 כוס שעועית מש (130, 50, 2.5)

כף שמן (0, 0, 15)

1 בצל בינוני קצוץ (10, 1, 0)

3 שיני שום כתושות (3, 0.5, 0)

1/3 כוס שקדים קצוצים (6.5, 6.5, 16.5)

1/3 כפית קינמון

1/3 כפית פלפל (אנגלי טחון, עאלק)

1/3 כפית הל טחון

2 גזרים מגוררים גס (11.5, 1, 0)

מל"פ

* משרים את האורז והמש בנפרד במים, למשך כשעתיים. מסננים ושוטפים.

* מחממים שמן בסיר, ומאדים בו את הבצל הקצוץ עד הזהבה. מוסיפים שום, שקדים, תבלינים ומערבבים על להבה חזקה בערך דקה.

* מוסיפים את הגזר, האורז והמש, וגם מים עד 5 ס"מ מעל גובה התבשיל.

* מרתיחים, מתקנים תיבול ומבשלים על אש קטנה כ-45 דקות תוך כדי ערבוב מדי 10-15 דקות.

ולסיכום – 309 גרם פחמימה, 72 גרם חלבון, 35 גרם שומן. תוצאות המדגם הניבו תבשיל של מעל 3 קילו, מה שמשאיר פחות מ-1% שומן. אמנם שמתי רק כפית שמן, אבל עובדה שגם עם כף, זה עדיין סופר דל-שומן :).