בעיקרון במקום ריוויון אמור להיות איירן, אבל לטובת הורדת השומנים הכל מותר. מחלבות גד תסלחנה לי שאני אשקיע את כספי בתנובה/טרה :).
החציל קלוי ואינו מטוגן, והריוויון מחליף שמנת (במקורות).
2 חצילים בגודל בינוני [62, 11, 2]
1/2 ליטר ריוויון [25, 18, 7.5]
2 שיני שום קצוצות [1.5, 0, 0]
2 גבעולי תימין טרי
כף שמן זית [0, 0, 15]
מלח, פלפל
10-15 עלי נענע קצוצים (למי שיש כוח להשקיע)
אופן ההכנה:
בתנור חם או על אש פתוחה שורפים את החצילים בשלמותם. בתנור מומלץ לנקב את החציל בעזרת מזלג כדי שלא יתפוצץ, ולאפות כ- 30 דקות.
מצננים את החצילים ומקלפים. בעזרת סכין קוצצים גס את בשר החציל.
מחממים מחבת רחבה עם שמן זית, מוסיפים את השום ומטגנים מעט. מוסיפים את בשר החציל למחבת. מתבלים במלח, פלפל, תימין, ומערבבים היטב.
מוסיפים את הפסטה (איזו שלא תהיה) למחבת ומערבבים לפיזור אחיד של החצילים. מוסיפים את הריוויון וממשיכים לערבב עם הפסטה, עד שכל מנה חמה אך לא רותחת.
מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים את עלי הנענע, ומגישים. לא נשמר ממש טוב במקרר.
בכל הרוטב הזה, שמספיק בערך ל-5 מנות פסטה, יש 88 גרם פחמימה, 29 גרם חלבון, וגם 25 גרם שומן – 730 קלוריות (פחות מ-150 קלוריות למנה, ופחות מ-5 גרם שומן למנת פסטה). אמנם הרוטב עצמו הוא לא דל"ש, אבל כשתוסיפו לזה מנת פסטה, אז כל המנה כבר כן תהיה :).