זה מתכון שנתקלתי בו מזמן אמנם, אבל כל פעם שאני נתקל ב"ניוקי בטטה"' באיזה תפריט, אני מבין שהוא נשחק כבר לרמות חדשות ושרצוי היה לרענן אותו למשהו קצת יותר מרענן, ואז תוהה לעצמי – למה לא ניוקי תרד?

אז הנה. קל ודי פשוט (מקור – פיטר שיקלושי). רצוי מאוד לאכול ישר אחרי ההכנה, ולא לשמור לאחר-כך, במיוחד כי זו מנה ללא רוטב.

4 פרוסות לחם לבן (60, 10, 4)

1/2 כוס חלב (אבל מתוך זה יישארו רק בערך 30 מ"ל) [1.5, 1, 1]

500 גרם תרד קפוא שהופשר וסונן (21, 15, 1.5] (אפשר גם לגוון עם מנגולד, אם תמצאו קפוא)

250 גרם ריקוטה 5% (7.5, 30, 12.5)

2 ביצים (1, 12.5, 9)

100 גרם עמק לייט מגוררת  (5.5, 24, 9)

את הלחם משרים בחלב למשך חצי שעה, ואז סוחטים היטב. מוסיפים לו את שאר המרכיבים, ומתבלים במלח בפלפל. שמים במקרר להתקרר שעה, ו… טה-דה! זהו. רק לקרוץ ניוקי עם כפית לתוך סיר עם מים רותחים ולבשל כל "ניוק" לאיזה 2 דקות, עד שהוא צף.

95 גרם פחמימה, 92  גרם חלבון, 36 גרם שומן. או במילים אחרות – ארוחה של אלופים :), למרות שזה לא דל-שומן (וגם לא קלוריות). יש כ-3.5% שומן במנה הזו, וזה מספיק בערך ל-3 מנות, כל אחת בערך 330 קלוריות. אבל, בניגוד לפסטות אחרות שתאכלו, פה אפשר לוותר על הרוטב (הגבינה בתוך הניוקי  מוציאה את הצורך), ולא פחות חשוב – מאוזן תזונתית, ולא סתם ערימה של פחמימות מסודרות יפה על הצלחת…