אז… לבקשת הקהל..

יצא לי להססתכל על כמה חיפושים שהריצו בבלוג בימים האחרונים, אז קצת תגובות, שמתייחסות למילות החיפוש שהורצו פה.

*מתכונים לייט

רוב (שימו לב, רוב) המתכונים הינם לייט… אבל כולם דלי שומן :). ואם למישהו זה לא מסתדר – חלק מהמתכונים לא דלים בקלוריות, למרות שהמרת השומן בהם לתחליפים גם מורידה את הערך הקלורי היחסי. עם זאת, לרוב אני נוטה להשאיר את חומרי הגלם הפחמימתיים והחלבוניים כמו שהם, למעט מתכונים מוגזמים בסוכר…

* כמה קלוריות יש במלאווח

רשום במתכון עצמו. פשוט צריך לחשב את הערכים לפי פחמימות/חלבון/שומן (בעמוד "החוקים" זה מפורט יותר). אבל בתשובה קצרה – בערך 400. (תלוי ביצרן)

* ספריי שמן

רוב האנשים מכירים את ספריי השמן של PAM שמשווקים היום גם שמן בטעמים, שכן הם המובילים בשוק. אפשר לקנות היום כמעט בכל סופר ספריי שמן כזה, של מגוון יצרנים. ההבדל ביניהם הוא זניח, ומי שמשווק מוצר כזה, בטוח ישים שמן בריא בפנים, אז – אל דאגה. עם זאת, אני דווקא לא משתמש בספריי הזה, אלא – בתרסיס ביתי. מדובר במיכל תרסיס ייעודי לשמן, עם משאבה ליצירת לחץ, מה שלא תראו בכל מיכל תרסיס אחר. הוא אמנם עולה 80 ש"ח (בגולף אנד קו, יש גם יקרים יותר), אבל – קודם כל, אפשר לשים בפנים איזה שמן שרוצים, כשאנחנו בטוחים שמה שיש בתוכו הוא משהו אנחנו אוהבים. מעבר לכך, כל תרסיס שמן תעשייתי כזה עולה בערך פי 7-8 מעלות השמן. במקרה הזה, המוצר מחזיר את עצמו יחסית מהר (תלוי כמה שמן אתם צורכים :) ). קשה להגיד כמה קלוריות יש בכל לחיצה, כי מאוד תלוי כמה סבלניים עם הלחיצות :), אבל תראו אחרי כמה ניסונות שלכם, שזה משתלם מאוד בריאותית ודל-שומנית :).

* עוגיות דלות-שומן

המממ… צודקים. אני אעלה בהקדם מתכון לעוגיות קנטוצ'יני, שהן אמנם לא דלות שומן, אבל הן הכי דלות שאני מכיר :).