כל ביקור שלי במסעדה מזרחית לרוב עוסק בכמויות השמן שהם מוסיפים למנות ללא צורך. אף פעם לא הבנתי למה חייבים להשתמש רק בשמן בשביל לבשל את המג'דרה, ולא להשתמש בנוזל יותר בסיסי כמו מים. אבל ניחא. כנראה ששמן גודל על העצים במגזר הזה, וזה כמובן בהנחה שהם באמת משתמשים בשמן זית כתית, ולא בשמן תירס שהוסיפו לו כורכום בשביל הצבע. אבל לא נשבור פה מיתוסים :).

בכל מקרה, בורגול זה לא דבר שגדלתי עליו בבית, אבל פיתחתי אליו ערגה עוד מהפעם הראשונה שטעמתי טאבולה. וזהו, מאז זהו הדגן החביב עליי…

ולמרות שלרוב הוא נאכל קר (חוץ מהעירקים שדואגים לטגן לו את הצורה בשמן עמוק), הנה וורסיה חמימה שלו:

כוס בורגול גרוס בינוני [152, 24, 3]

4 עגבניות מגוררות [30, 6, 0]
קופסת רסק עגבניות [18, 2, 0]
2 כפיות תבלין* [1, 0, 0.5]
2 בצלים קצוצים בינוני [18, 2, 0]
2 שיני שום קצוצות [2, 0, 0]
כפית שמן זית [0, 0, 5]

*תבלין – בעיקרון משתמשים בכמון, אבל מי שלא אוהב, יכול להחליף לפפריקה, או לשים חצי חצי.

את הבורגול שוטפים ומשרים ב-2 כוסות מים עד ספיגה מלאה, ואז מסננים.
את הבצל מטגנים עד הזהבה. קצת לפני הזהבה, מוסיפים את השום בערך לדקה. הבאים בתור – העגבניות, הרסק, והתבלין.
מביאים לרתיחה, ומוסיפים את הבורגול. מערבבים, מנמיכים לאש בינונית, ומתבלים במלח/פלפל. מחכים עד… שנראה לכם שהבורגול ספג היטב את הרוטב.

מגישים עם קצת סומק או פלחי לימון.

221 גרם פחמימה, 34 גרם חלבון, 8.5 גרם שומן. 1100 קלוריות לכל התבשיל (בערך ל-6 אנשים) ופחות מ-1% שומן.