אני לא חובב גדול של אוכל הודי. בלשון המעטה. אז היתרון הכי גדול במתכון הזה, לפחות מבחינתי, הוא שהוא אכיל :). לא שיש לי משהו נגד קארי, או שאר התבלינים. פשוט – לא יודע. תמיד תיארתי לעצמי שהאוכל ההודי בארץ הוא פשוט לא זה, אבל לאחר ביקור בכמה מסעדות הודיות בניו יורק, הבנתי – זה פשוט לא בשבילי.
יום שישי האחרון היה יום קצת הזוי מבחינה קולינרית. בין אם רציתי או לא – נכנסתי לאטרף בישולים. רצה הגורל, ונתקלתי במתכון של פושקרה לדאל הודי, ועוד יותר מכך – רצה הגורל והיו לי את כל המצרכים שלו בהישג יד בבית. או שלחלק עשיתי התאמה… והכי חשוב – זה היה מינימום עבודה כי פשוט דחפתי הכל לסיר מכוסה במיקרו, ו… לפניכם התוצאה.

1 כוס עדשים אדומות שטופות ומסוננות (כמה שזה מפתה, רצוי לא לוותר על השטיפה והסינון, אפילו מספר פעמים) {113, 48, 4}

1 בצל גדול, חתוך לרצועות דקות {18, 2, 0}

2 כפות רסק עגבניות {9, 2, 0}

3 כוסות מים

שן שום קצוצה {1, 0, 0}

עד כאן – מרכיבים תזונתיים. מכאן ואילך – תבלינים:

1 כפית כורכום

קובית ג'ינג'ר של דורות

1/2 כפית חרדל (אפשר גם לוותר)

קובית תיבול הודי של קנור (או כפית קארי) {1.5, 1, 3}

כפית וחצי צ'ילי גרוס (רצוי 1/2 פלפל ירוק חריף, אבל לא היה לי)

1.5 כפיות מלח

1/2 כפית פפריקה מתוקה

1/2 כפית כמון

1/2 כפית גראם מסאלה

1/2 כפית מיץ לימון

1 כף כוסברה קצוצה (טריה או יבשה)

איך עושים? שופכים הכל בבלאגן אחד גדול לסיר שנכנס למיקרו. שמים 8 דקות, מערבבים. עוד 8, מערבבים. וכאן מתחילה שאלת הסמיכות שאתם רוצים – אפשר להפסיק שם אם רוצים מרקם מרקי, ואפשר להמשיך עוד 2-4 דקות למרקם יותר "נזידי". התוצאה – בדיוק כמו שאכלתי בבומביי וניו דלהי. (מכיוון שלא הייתי בהודו, קשה לי להאמין, אבל זה בטוח קרוב)

חשבון – פחמימות 142 גרם, 53 גרם חלבון, 7 גרם שומן. בערך חצי מהמים מתאדים, מה שאומר שנשארים עם פחות מ-1% שומן במתכון הזה, וסך של 840 קלוריות בכולו (אבל שימו לב לאיזו כמות חלבון יפה מקבלים מהעדשים האלו…) סוואדיסט קאנה! (או איך שלא אומרים את זה…)