הרוחות מבשרות כי ראש השנה עומד להגיע. מה שאומר שיום כיפור מתקרב. וזה כמובן עושה אותי מאוד שמח, כי יש לי הזדמנות להיות אנורקס ליום שלם, בלי שאף אחד יינעץ בי מבטים.

אבל עכשיו ברצינות. בעוד הכוורנים עומלים במרץ להתנפל לנו על הכיסים, אני לרוב מוצא את עצמי בלי הרבה מקוריות בראש השנה, עם כל הדבש הניגר הזה. נכון, הוא נטול שומן, סמיך, והוא אפילו לא סוכר (תשאלו את משרד הבריאות, הם יסבירו לכם למה). אבל כמה עוף ברוטב על בסיס דבש כבר אפשר להכין?? אז מה נשאר? עוגת דבש. קל, פשוט,  אך כוסות השמן שנשפכות שם, לא מותירות לי ברירה אלא להיות יצירתי ומקורי.

את הישועה לא מצאתי בארץ, אלא בארצות ניכר. כל המתכונים, אגב,  הפנו לספרי בישול יהודי… מסתבר שאנחנו היחידים על פני כדור הארץ שאוכלים את הדרעק הזה. 3 מתכונים עלו לשלב הגמר, ושלושתם די דומים. שכל אחד ייבחר את הטוב בעיניו, לי ייקח זמן לאפות 3 עוגות ולאכול את כולן. אבל ננסה.

מצרכים?

מתכון א'

מתכון ב'

מתכון ג'

1.5 כוסות קמח (בחיאת, תשתמשו בתופח ותחזכו מעצמכם התלבטות לגבי 2 המצרכים הבאים)

כפית אבקת אפיה

1.5 כפית אבקת אפיה

1/2 כפית סודה לשתיה

2 ביצים

3 חלבונים

3/16 כוס חלבונים (3-4 חלבונים)

1/2 כוס סוכר

3/4 כוסות סוכר

1/2 כוס סוכר

2/3 כוס דבש

1/2 כוס דבש

3/4 כוס דבש

1/4 כוס שמן

כף שמן

1/4 כוס מים (אופציונלי עם כפית קפה)

1/4 כוס קפה (פושר)

1/4 כוס קפה (חמים)

קורט מלח

1/2 כפית מלח

(אופציונלי חצי כפית קינמון)

1 כפית קינמון

1/2 כפית קינמון

2 כפות קקאו

1/4 כוס רסק תפוחים

1/2 כפית ג'ינג'ר

1/2 כפית אגוז מוסקט

מיץ וגרידה מתפוז אחד

עיניכם הרואות שאין הבדל משמעותי בין המתכונים. אני כמובן שמתי לב בעיקר לכף השמן מול ¼ כוס השמן (שזה פי 4).

מה עושים עם זה?

טורפים את הביצים היטב (לא צריך להפריד), מוסיפים אליהן את הדבש, השמן, והנוזלים (מיץ/מים). בקערה נפרדת מנפים את הקמח, האבקות, הסוכר, התבלינים. מוסיפים לתערובת הביצים. אם יש גם רסק תפוחים, עכשיו יהיה הזמן להוסיף. וזהו. התערובת אמורה להיות יחסית דלילה, אבל בערך 50-60 דקות בתנור בחום בינוני יסדרו את זה. שימו לב שהתבנית לא תהיה קרובה מדיי לגוף החימום, כי העוגה נוטה לתפוח. אגב, החומרים מספיקים לאינגליש קייק אחד, אבל אפשר להכפיל.

אני בקרוב אנסה להכין את מתכון ב'. מי שרוצה לתת המלצות על אחד מהאחרים ברשימה – בשמחה. ערכים תזונתיים יתווספו למתכון המנצח בלבד! (בחיאת, גם לחוסר החיים שלי יש גבול)