לא התכוונתי, אבל ככה יצא.
למרות עשרות הפעמים שהזמנתי את הקוקטייל הזה כבר, אני עדיין נתקל בפרצופים המומים סביבה, וברמנים בשוק מזה שמישהו מזמין דבר כזה, שהם בחיים לא שמעו עליו. אז מהיום (מי זוכר מתי המצאתי את זה… מתישהו ב-2008), לקוקטייל הזה יש שם – "דלשו".

שוט וודקה (נטורל, בלי משחקי טעמים)
קרח (3 קוביות, לא צריך להגזים, כי גם צריך להישאר טעם)
קולה זירו/פפסי מקס (בחיאת, בלי "דיאט")

מוזגים את הוודקה על הקרח בהיי-בול (תרגום למי שלא אלכוהוליסט – כוס גבוהה), ומשלימים עם קולה זירו. לרוב אני מזמין פשוט בקבוק בצד, וממלא להנאתי בעודי שותה, וככה המשקה מתחיל חזק, ומסתיים חלש יותר :).

חשבון קלורי? לא ניכנס לפחמימות/שומנים, כי באלכוהול יש 7 קלוריות לגרם, וזה לא ממש פחמימה, אבל גם לא שומן, אבל בשורה התחתונה, בדבר הזה יש 170 קלוריות, ולא תמצאו הרבה משקאות עם אותו חוזק אלכוהולי בכ"כ מעט קלוריות. trust me.

אפשר גם להחליף את הוודקה ברום (בהיר בלבד!). ייצא לכם קובה-ליברה-לייט ותישארו עם אותן קלוריות, אותו חוזק אלכוהולי, וטעם קצת שונה.

אני אמנם כנראה לא הראשון בעולם שעלה על השילוב הזה, אבל חיפשתי וחיפשתי וחיפשתי וחיפשתי – ובאמת אין למשקה הזה שם – למעט וודקה-דיאט קולה. בחיפושיי אפילו מצאתי שסמירנוף בזמנו יצאו בגרסה לדרינק הזה על בסיס דיאט קולה. אבל אם מישהו מוצא בכל זאת, הוא מוזמן להגיד לי, או לשמור את זה לעצמו ולתת לי להנות מהספק שהמצאתי דרינק :).

smirnoff-vodka-diet-colaחיקוי עלוב של הפיתוח הגאוני שלי

אגב, כתבה שפורסמה ב-YNET ב-17.3.11, גורסת:

שילוב גורע 7: דיאט קולה עם אלכוהול

כדי לחסוך קלוריות, אנשים רבים משלבים אלכוהול עם משקה דיאטטי, כמו רום עם דיאט קולה (במקום קולה רגילה עם סוכר). אם הרצון הוא לצמצם קלוריות משיקולים בריאותיים, קחו בחשבון לשילוב יש השפעות לוואי שליליות – ספיגת האלכוהול בדם מוגברת, וכך גם השפעת האלכוהול על התפקוד.

הבעיה העיקרית היא ההיערכות להשפעת האלכוהול, כיוון שמי ששותה כוסית קטנה של רום עשוי לחשוב ששתה רק מעט, בעוד שהשילוב עם משקה הדיאט העלה את רמת האלכוהול בדמו.

מה עושים? מוותרים על הדיאט ובוחרים במשקה קולה רגיל. ואם לא, היו מודעים להשפעה והיערכו בהתאם.

אז אם הייתם צריכים סיבה נוספת לשתות את זה – בבקשה!!! ולרוויה!!

452924660xKgrLW_fs

לא, אני לא מכיר אותה, אבל נראה לי שהיא יודעת מה היא עושה…