השורשים הרומניים שלי חוזרים לפעולה.

המתכון הוא בעיקרון אותו מתכון, רק שאני "מטגן" אותו על טפלון עם ספריי שמן, ולא באופן מסורתי. כל הקלוריות הרעות באות רק מאופן ההכנה.

500 גרם טוב-טעם (אני יודע שיש גם גבינה כחושה 0%, רק לא יודע איפה משיגים כזו, ואשמח לשמוע) [22.5, 75, 15]

3 ביצים [2, 19, 13.5]

2 כפות קמח [16, 0, 0]

ממתיק מלאכותי בשווי 4 כפות סוכר (במקור יש 1/2 כוס סוכר, לי זה מתוק מדיי)

כפית תמצית וניל

כפית גרידת לימון/תפוז (אני משתמש בכף ליקר, זה עוד 8 גרם פחמימה בערך)

מערבבים הכל טוב טוב, ו"מטגנים". סה טו.

מה היה לנו? בכל הכמות יש : פחמימה – 48, חלבון – 94, שומן – 29. סה"כ 4% שומן (בלי שמן טיגון), ו-830 קלוריות. אם מישהו יודע להכחיש את הגבינה, זה יחסוך לו 135 קלוריות, וחצי מהשומן במתכון… ואם מישהו ממש רוצה להתפרע, אפשר לשים 6 חלבונים במקום 3 ביצים, מה שיוריד את כמות השומן ל-0, ויקצץ עוד 120 קלוריות (אבל יהיה הרבה יותר בריא). עקרונית אין לי כ"כ בעיה עם חלמונים (אם הם חיים עדיין, אז עדיף) – כי הוא עשיר בערכים תזונתיים (אבל גם בשומן וכולסטרול), כך שלצרוך העניין, זה בריא לא פחות משומן צמחי טוב…