למתכון נחשפתי פעם ראשונה אחרי שבמשך חודשים לא יצא לי לאכול עוגה, פשוט כי לא היו כאלו שעמדו בקריטריונים… ואז ביקור אצל אורית(ה) הפיל לי את האסימון. גבינה, גבינה, גבינה.

במתכון המקורי שלה היתה קלתית, ואני חושב שגם ציפוי קצפת, אבל בין המתכון שלה למתכון שלי – עברו עוד כמה שינויים :).

500 גרם גבינה לבנה 1/2% (זה הבסיס המסיבי לטעם. כל עלייה באחוז השומן תשפר את הטעם והמרקם. אפשר גם להשתמש בחצי חצי למשל בין 3% ל-1/2% או כל צירוף אחר) [22.5, 50, 2.5]

400 גרם יוגורט 0% (אפשר גם לבן) [15, 23, 0]

4 כפות אינסטנט פודינג (או קורנפלור, אני אישית שם גם אבקת חלבון לפעמים) [32 0 0]

2 סוכר וניל [20, 0, 0]

4 כפות סוכר + ממתיק שווה ערך ל-6 כפות סוכר (או פשוט 3/4 כוס)  [60 0 0]

כפית תמצית וניל

4 ביצים, מופרדות [2.5, 25, 18] – רצוי מאוד שתהיינה בטמפ’ החדר

 SAM_0019

(במקרה הזה, כמו שרואים, השתמשתי בלבן, ואבקת חלבון)

קודם כל, מחממים תנור ל-180 מעלות (אפשר גם ל-210, הסבר בהמשך), ומסדרים בתוכו באן-מרי. למי שאין כוח, שישים רק כוס של מים בתנור.

SAM_0027

מערבבים את החלמונים עם סוכר הוניל ותמצית הוניל. מוסיפים את הגבינות ומערבבים עד למרקם אחיד, ואז מוסיפים את האינסטנט פודינג.

 

SAM_0020 SAM_0021 SAM_0022
(מתחיל ככה) (עד שזה נהיה ככה) (וככה מוסיפים את הגבינה)
SAM_0023 SAM_0024 SAM_0025
(מערבבים ככה) (ככה מנפים את האבקה (ואז שוב מערבבים – ככה!)

מקציפים את החלבונים לקצף יציב (מתחילים לאט למשך חצי דקה, ואז במהירות מירבית), תוך כדי הוספת הסוכר/ממתיק.

 

SAM_0028 SAM_0026
זה יציב זה לא

 

מקפלים את הקצף לתערובת הגבינה (יש כאלו שמוסיפים 1/3 מהחלבונים לגבינה, מקפלים, ואז את זה מוסיפים לחלבונים – אני לא בטוח עדיין שיש בזה יתרון).

SAM_0029 SAM_0031
1/3 מהחלבונים פנימה אחרי הקיפול
SAM_0032 SAM_0033
שאר החלבונים פנימה אחרי הקיפול

 

מעבירים לתבנית כרצונכם (אם זו חצי כמות, אפשר באינגליש קייק, בעיקרון זה 26"), ושמים בתנור. (מי ששם באן-מרי, שישים את התבנית בתוכה, כמובן). אם חיממתם ל-210, תנו לעוגה לקבל "מכה" ל-10 דקות, ואז תעבירו ל-180. או, כמו שאני עושה לרוב מעצלנות, פשוט נותר לעוגה לשכב באותה טמפרטורה במשך כ-50 דקות.

בתום האפייה, להשאיר את העוגה בתנור, אפשר לפתוח קצת את הדלת. מי שמפחד שהעוגה תיפול, שיעביר סכין בין העוגה לבין התבנית, אבל – לזכור להחזיר לתנור. (אני אגב, לא עושה את זה, וזה לא ממש צונח)

אחרי שהעוגה מתקררת, מכסים היטב, ונותנים לה לנוח איזה יום במקרר. זה מגרה, אבל הטעם מגיע לשיאו, לדעתי, רק אחרי יומיים.

SAM_0036 SAM_0035
טוב, נו, היה קרוב מדי לגוף חימום. ככה זה טוסטר… וכן, אפילו יש לה גובה (והיא לא צונחת)

 

סבבה? סבבה. זו אגב, העוגה האהובה עליי… אפשר לשדרג אותה עם ציפוי מיוגורט מעובה בדבש או ליקר, או לשים בתחתית התבנית פרי פרוס דק דק (אפרסקים/נקטרינות יצא לי סוף), ולהפוך בתום האפייה.

סה"כ? פחמימות : 152, חלבונים : 98, שומן : 20.5. 1.5% שומן, 1185 קלוריות לכל הסיפור המעולה הזה. אגב, אני אוהב לאכול את זה אפילו אחרי אימון, כי היחס בין הפחמימות לחלבונים מאפשר ספיגת חלבון מצוינת (ונוכחות השומן מאפשר ספיגת סידן, למי שזה משנה).  בקלות אגב, חוסכים כמעט 100 גרם פחמימות (פשוטות), אם  מחליפים את כל הסוכר בממתיק/אבקת חלבון. אבל יש גבול לטעם הלוואי. כמו שמורן נוהגת לומר- זה שאתה מוכן לאכול גם קלקר, לא אומר שבלוטות הטעם שלךמתו. הן רק עברו עינויים.